torsdag 4 februari 2010

Minne nja



Jaha i går så gjorde jag stans blunder haha, är ju inte en virrpanna för inte =)
Jag beställde en tid för besiktning av bilen på tisdag kväll. Och för att slippa vänta i flera veckor så tog jag första lediga tid, och det visar sig att det är ca 1 timmes resväg, men har man fått körförbud så vill man ju komma iväg snarast. Gjorde mej klar och for i väg.
Väl framme så börjar jag leta runt på sätet brevid mej efter min "plånk" och till min förvåning så har jag inte uppdaterat mitt minne, utan tog bara fram och la den på byrån i hallen. Så den låg alltså kvar hemma.
Öööö jaha vad gör man nu då, lite rodnande så gick jag in på bilprovningen och talade om läget och killen skrattade åt mej och så fick jag vänta en stund. Sen kom antagligen "The Boss" han flinade och frågade hur det var med minnet :) Så jag förklarade läget och undrade om dom kunde skicka räkning. Jo då men till en kostnad av 50:- och de är väl ett dåligt minne värt.
Huuu jätte pinsamt, för när jag sen kör in bilen i hallen så vägrar den att starta när dom skulle köra den.
Ja ja, efter att dom fått krångla med starthjälp 2 ggr så fick jag åka hem med 3 st 2:or.
Här i Dalarna så har det vräkt ner snö, så det är bara att sätta på sig kläder och ut..... nu är drivorna så höga så jag mäktar knappt att få upp snön.


Postlådorna syns knappt heller ute vid vägen.



Bakom/under denna snö hög finns en jätte stor brudspirea, hmm undra om den blir platt till sommaren? Kanske en ny modell som "marktäckande spirea", ja så finns det ett staket här oxå men den syns inte heller.

Ja vem vet hur de här ska sluta, är det inte jätte kallt så vräker det ner snö.
För mindel så får det gärna börja töa i morgon, och nästa vecka så vill jag ha fågelsång och blommor.

Kramen alla!

1 kommentar:

Unknown sa...

ja inte kul att besikta bilen, värre än tandläkaren säger gubben. våran gick igenom helt ren denna gång så vart glad. annars blir det oftast nån tvåa. hoppas inte så dyrt att laga.
här är det 0,5- idag så man ska inte klaga.
ha en härlig lördag
kram