lördag 6 februari 2010

Hilbert


Skrev förut en gång att jag skulle sätta saxen i Hilberts päls.
Jag började men han var inte med på dom noterna.
Så i dag blev det klippmaskin.


Han skulle behöva ett bad, men med alla tovor han fått så är det lika bra att klippa först, annars är risken stor att han blir en tova hel och hållen.

Ja så här såg han väl ut innan jag började.








Så nu ser han ut som en perser med pudel frilla.
Eller kanske som ett lejon. Så här mysig var han innan jag tog fram klippmaskinen
Ni som brukar kika in här vet vilken tuss jag kammade ur han.
I dag har jag klippt lika mycket.
Lovar att han tittar snett på mej.




Här blev det som vanligt suddigt, jag och den här kameran är inga bra polare, få se när jag kan komma iväg och handla mej en ny kamera.
Lovar att det är inte lätt att klippa en katt som bara vill lägga sig eller försöker fly.
Så lite hack och ojämnheter de får han allt ha.
Nu finns det iaf inga tovor.
Så han kanske får bada i morgon.. inget han älskar men står troget kvar tills allt är över.
Tur att Hilbert är bekväm av sig och inte gärna vill ut den här årstiden.
Så han behöver inte frysa, utan ligger mest och myser i soffan.
Men om ett par månader så allt ut växt igen.





3 kommentarer:

Unknown sa...

ja det är inte lätt att klippa osamarbetsvilliga katter eller hundar.devin har såååå mycket hår under tassarna så han halkar när han går. men tillåter inte att man klipper. omöjligt trots munkorg. ja han blir oxå helt nedklippt var 4;e månad. då ser han ut som en labrador med cockerspaniel öron. men han tycker det är skönt och han lossar inget hår. dags att beställa tid till i mars hos hundtrimmaren för där går det bra att klippa honom.

spunkan sa...

hahaha....va han blev söööt :)

rosenskära sa...

Men jösses, nu blev jag alldeles tårögd, din katt ser ju på pricken ut som min gamla trotjänare, salig i åminnelse, Cleo hette han. Han älskade som tur var att bli kammad men några tovor blev det ju under åren...

Tack för minnet!

Lena