torsdag 18 februari 2010

Målar tagen....

Nu nu är jag i målar tagen, ja man måste ju hitta på något när man är hemma och är sjukskriven.
Har lääänge funderat på att lite färg här å där skulle inte göra något, tog ju köket tidigare eller matrummet var det som fick sig en omgång.
Nu är det hallen som får en behandling.
Jätte kul men det tar sin lilla tid när man han sina krämpor oxå.
Började lite smått i går, så nu har taklisten iaf fått färg 2 ggr, så har jag börjat med väggarna nu. Men tor inte att jag har gjort som alla andra skulle göra när man håller på med sånt här.
Nee då inte jag för jag har torkat alla lister innan målning, ja nu väggarna ja dom är oxå torkade men bara alltefter dit jag har kommit, så jag plockar ner prylar och torkar vart efter.
Så i dag har en stor fuuul garderob stått mitt på golvet, ja jag har puffat på den lite då å då.
Men är inte 100 nöjd med färg valet köpte "äggskal" men tycker att det blev för vitt.
Så jag grundar med den färgen nu istället.
Sen har jag brutit en "ny" färg, som jag ska måla andra gången med.
Man vill ju att dom vita prylarna som kommer upp som hyllor och sånt ska synas sen när det väl är klart. Tänkte inte lägga ut någon "före" bild, men kunde inte låta bli kameran så det kommer senare. Förhoppningsvis när allt är klart.
Nu är kroppen stelare än vanligt och jag börjar bli trött, så det är dax att krypa i säng och snurra runt där minst en timme eller två innan jag kan somna.
Hmmm lika varje kväll så spelar det ingen roll hur trött jag är.
Tack för titten.

1 kommentar:

Desirée sa...

Fan vad orättvist, jag vill också loppisfynda!!! Har fått in skåpet nu men har kommit på att det inte är ett skåp utan en foderlå (ja dialektalt) sån där som dom hade typ havre och sånt i förr och vet du vad!!!! det finns två årtal på skåpet och dom är 1764 och 1766 :O :O men jag kan inte använda det som skåp för det var alldeles för stort för det så nu står det som det är meningen att det ska stå men nu vet jag inte vad jag ska ha på det eller vad jag ska anväda det till.. heeelp me!!