lördag 9 januari 2010

Lite tids fördriv den här gången.

Ja vad gör man som förkyld och inte kan jobba, och kylan håller i sig i Dalarna??
Jag har kollat Tradera 1000 ggr, men hittar inget som tilltalar.
Varit ut med hunden korta stunder för hans skull.
Sen ja jag var tvungen att hitta på något.
Sen åkte kameran fram som bevis.
-25 grader och tillräckligt med snö.

Ett gammalt fönster som jag fixade med i går.... men vart ska jag hänga/ställa det??
Måste klura lite för där jag tänkte från början gick inte :(

Letade på en glasburk och lite pärlor.
Ja resultatet ser ni här.

Denna lurviga Hilbert har precis blivit kammad, å tro inte att han gillar de....
nehe inte nu när han är lortig och tovig. Men det är ju för kallt att
stoppa han i duschen, inte för att han går ut men iaf.
Så det blev att ta fram kammen och resultatet ser ni på det andra kortet.

En del av Hilbert.
Ja med den pälsen så krävs det pälsvård regelbundet.
Önska jag hittar på något roligar till nästa gång.
Kramen så länge.


3 kommentarer:

Unknown sa...

ja det var en rejäl hög. måste ändå kännas skönt för honom nu.sån där stor gög fast med kaninhår får jag när jag jammar ett par av kaninerna. svårt att sysselsätta sig när man är förkyld,men du hann med en hel del tycker jag. vi ska iaf gå på bandy kl 17 så då fördriver man lite av tiden.
nu blir det matlagning.
krya på dig
kramizzar

Virrpanna sa...

Jo han brukar tycka att det är skönt och spinner så när man kammar han, men nu när pälsen behöver en tvätt så luvar det mera och då kommer ett annat ljud från han.... men ändå så stannar han i mitt knä tills det är klart.

Förkylningen börjar ge sig lite, men jag nyser och fräser en hel del än.
Man blir lätt rastlös när man inte kan göra det man brukar, som långa promenader och jobba.
Men de är bara att gilla läget.

LjuvligtLantligt sa...

Men WOW..blev det någon katt kvar eller??? ;)
Fina bilder på ett fint hem! Du verkar vantrivas på ditt jobb, då är vi två som gör det..är så trött på det!
Kramen o tack för din söta kommentar!
/Git