söndag 11 september 2011

Söndag 11/9

Halloj.

Ja de är tyvärr inte allt för ofta man petar ner några rader här.
Men dagarna knallar på.

Nu har jag iaf fått en remiss till magnetröntgen,
och även fått en tid.Ska bli skönt att få de gjort.
Har ju varit sjukskriven sedan i april och nu vill jag verkligen att det ska hända något.

Det är inte roligt att gå så här och inte veta vad värken beror på.
Ville komma igång och jobba iaf några timmar/vecka, men min "The Boss" säger att enligt "rehabtanten" så får jag inte de,
för jag är under utredning.

Men jag tolkar de så här:
Att så länge jag är sjukskriven så behöver dom inte lägga 2 fingrar i kors för att hjälpa mig att få något som är lite lättare, eller att dom inte behöver göra om mitt arbets schema.

Mötet vi hade i juni med "rehab tanten" min läkare och F-kassan så skulle det inte vara några problem att göra om mitt schema så jag skulle få jobba enbart natt.
Men i verkligheten så va det tydligen ett stort problem för jag har inte arbetat en enda timme, pga att jag är ju under utredning!!

Tänk om man fick använda hjälpmedlen som finns att tillgå, ja då har jag inte behövt vara sjukskriven alls, och de som inträffade skulle inte ha skett.

Men som arbetstagare ska man arbeta alla konstiga tider som finns, ha ont, slita hund och förlora pengar i slutänden.

Men nu förhoppningsvis så ska de äntligen hända något, om de så blir en ny rygg operation eller inte.

Jag är ingen latmask som inget vill göra, ne ne.
Jag ska tillbaka till jobbet, men lite förståelse är ju inte helt fel, hoppas verkligen att allt ska bli till det bättre. 

Ha de så bra alla ni som kikar in här då och då.



Inga kommentarer: