tisdag 26 januari 2010

tisdag



Ja då är det tisdag då, hmm en dag som många andra.


I helgen så såg jag efter flickans hund och det gick riktigt bra, med tanke på
att han inte kan springa fritt hos mej för min hund gillar inte den här lilla lurvtussen.
Men går vi ut på promenad så funkar det.
På söndagen så åkte han till Mias svärmor som ska ha han tills fredag, då han åter ska komma till mej och vara här tills söndag.


På söndag kväll kommer Mia hem efter en vecka i Egypten.

Ja här ringer klockan redan 5.15 nu när man är på ett "nytt" jobb.
Och jag lovar att det är inte min tid på dygnet att gå upp.
Jag är en natt människa, så det blir inte många timmars sömn, men jag är trött på kvällen. Men ändå som Alfons Åberg..... Ska bara :)

Men i går kvällst så frös jag så jag hoppade, så jag kurade ihop mej i soffan och somnade som en klubbad oxe vid 19.
Men vid 21 så vill Dexter (min hund) ha sin kvälls mat sen ut en sväng, så även denna kväll.
Därefter så hoppade jag in i duschen och njöt av värmen.


Sen somnade jag strax efter 22..... så tidigt har jag inte somnat på flera år.
Men tro inte att jag var pigg och utvilad när klockan tjöt vid 5.15 nix pix inte jag heller.

Har i dag fått nya besked om arbetstider mm.... :( blev väl inte percis glad.
Men som vanligt så är det bara att bita ihop. (Blir bara lite gnäll här på bloggen :S)
Jaja nog om de tråkiga.


Jag gjorde mej 3 stycken tradera fynd (iaf för mej) i går och i söndags.

Här skajag stoppa i hjärtan på tråd.
2 stycken margarinlådor,
dom ska få bli prylhyllor på väggen antagligen.

1 soda "burk" så nu har jag en såpa och en soda som ska få stå på diskbänken.











3 kommentarer:

LjuvligtLantligt sa...

Wow vilka fynd..har jag missat dessa burar??? Jag har visserligen 2 st likadana redan men hade jag sett fler så hade jag lätt budat! Grattis iallafall, tur att något fint piggar upp dig nu när det blev tråkiga ändringar på jobb...

Kram Git

Virrpanna sa...

ja är nöjd med mina tradera fynd, och i dag har jag varit på loppis och fyndade lite smått där oxå. Kommer antagligen kort så småning om på de.
Fick margarinlådorna i dag och väntar in burarna som antagligen kommer i morgon :D

Desirée sa...

Määäh vad du fyndar då!! :/ jag vill också haaa..