fredag 1 januari 2010

Första dagen/kvällen på de här året.

Då är det 2010!






Hmm, har inte gjort något mer än gått en lååång prommis med Dexter.
tur att man har hund :)

Så skönt att få komma ut och bara vara, vi storsade runt här.
Synd att jag är så ruskigt älg rädd, annars så skulle de vara toppen att få gå på sidan om.
Och Dexter kunde få springa lös.
I dag har det bara varit -8 grader helt ok. Tidigare har det legat på -25 och ner till -28 då är det inte kul att vara varken hund eller matte, ja jag kan ju sätta på mej mera kläder.
Men skrutten skulle behöva ha vinterkängor, för när det varit så kallt så blev det bara snabb rastningar, för han fick kramp i sina baktassar och haltade sig fram :(
Men kylan avtog dagen innan nyårs afton, men läste här på nätet att den skulle komma tillbaka.
För min del så får det så gärna vända nu och bli vår, tänk så härligt när solen värmer och det droppar från taket, fåglarna som sitter lite här och där med sitt kvittrande.


Men det är minst 3 månader dit, hoppas den tiden går fort.
Funderar på alla som försöker sig på de här med nyårs löften, själv så har jag aldrig försökt mejsånt, för inte ens min dags planering håller.
Ingen mening att försöka lova sig något, för jag vet att jag skulle bli så ruskigt besviken om de inte blev så trotts min ålder.
Men hoppas att alla ni andra som lovat er något inte behöver bli besvikna.
Nu ska jag avsluta denna årets först kväll med en till lång prommis med Dexter, sen hoppas jag på en lång skön natt sömn, för det behövs.
Kramen alla.

1 kommentar:

Unknown sa...

ja vore det inte för devin så kom man inte ut i dette väder. här snöar det ca 50 cm snö och är nu 9-. nu får snöandet avta.
ska snart ut med devin.
ha det bra.
kramizzar