lördag 30 januari 2010

En kall lördagdag

Lördag nu då.
Och bara så där -23 grader ute, när jag vaknade brrr.
När det är så där kallt då vill man inte vara ute, men det kommer att bli någon sväng iaf,
för hundarna behöver ju bli rastade.
Hehe, när lilla Hulken skulle ut och morgon kissa så släppte jag bara ut han på gården,
själv så stog jag på trappan i morgonrock och fårskinns tofflor.
Så i dag får det bli sånt som man inte har orkat eller velat göra när det har varit vardag.
Så jag ska ladda tvättmaskinen, ta fram dammsugaren och skurhinken.
Sen vet jag att mina blommor vill ha vatten med lite näring i.
Sen hoppas jag att det finns lite energi kvar så jag kan sätta mej vid symaskinen en stund.
Sen mot kvällen så ska jag sätta mej i soffan på renskinnet,
och BARA ha det skönt framför tv-burken.

1 kommentar:

Unknown sa...

ja nu är man trött på kylan. här var det 13- igår och idag 10- men det snöar fortfarande.ska oxå bänka mej framför tvn på em och se vm finalen i bandy.
ha en bra dag.
kramizzar