tisdag 1 juni 2010

Både dålig och bra




I går så var det en dålig dag för min Dessan.

Hon ringde och var ganska uppgiven pga att allt krånglade för henne.
Hon ville klippa gräset men klipparen ville inte de,
då provade hon med trimmern men den ville inte heller.
Så jag tog min trimmer och hoppade in i bilen.
En liten stund senare var jag framme hos henne.

Lovar att gräset for all världens väg, så nu kan då inte hennes grannar behöva blänga in på gården med sina sura miner längre.
Jag fick 4 blåsor pga detta arbeta men det gör inget.
Vi grillade korv och for fram som galningar.
Senare på kvällen så kom det en bil in på gården och det var Linus som kom med deras efterlängtade åk gräsklippare. Vet en som sken som en sol i hela ansiktet då.
Här har jag trimmat vid infarten, så nu behöver grannarna i huset som syns på kortet inte titta snett längre när dom går förbi.
Bara lite gräsiga skor och mina byxben, lovar att det blev mycket mera.
Nu har även hon kommit igång med min trimmer :D
Ja det kom ju en åk gräsklippare till slut på kvällen och självklart måste jag provköra :D
Kan tänka mig att denna fröken åkte hela natten, dels för att det är kul och dels för att reta grannarna.
Nu är det en ny dag och jag ska åka dit och fortsätta hjälpa henne.

4 kommentarer:

spunkan sa...

HAHA..fasen va ni e duktiga då :) synd att jag inte kunde följa idag ...men det blir vällan fler gånger da !! :)

Virrpanna sa...

Du får så gärna hänga med en annan gång.Du ska veta att man är mör i kroppen efter dom här 2 dagarna.
Men kul har det varit.

Desirée sa...

Hahahahaa jag döööör!! Du var bara TVUNGEN att lägga ut den där bilden när jag är så där blekfet!! Hahaha jaa jävla surgrannar uppe i det där huset på bilden haha, men nuuu jävlar kan dom glooo hur MYCKET dom vill och är det en enda sur min från deras sida så ger jag dom fan FINGRET!!! ^^ ^^

Virrpanna sa...

Haha blekfet.... självklar så ska du vara med på kort när jag är de, jag kan lägga in de där när du släpper lös på riktigt med trimmern om du vill?

Pekar dom och har sig så får du fråga om dom är avundsjuka nu.