onsdag 28 april 2010

Semester

Ja jag har semester, för att L gjorde en operation i går.

Allt gick bra.....men vilken väntan huuuu!
Han skulle vara på op avd kl 11.30 så vi åkte ju dit till den tiden (lite före).
Han fick fula landstingskläder, men sen då..... sitta i ett tråkigt väntrum, törstig, hungrig och det händer ingenting.

14.20 så kommer dom och hämtar in han. Han va kanon nervös och värre blev det när han skulle in på själva op, så han fick dubbla doser med lugnande.

Operationen gjordes under lokalbedövning, och allt var klart så han fick åka hen 16.15
Han hade karpaltunnel förträngning ja ja nu är den gjord och det är bandage i 2v och sjukskriven i 6v, och om några månader ska han göra den handra handen.
Så de blir inte mycket jobb för han nu på ett tag.
sjukskriven, semester sen sjukskriven igen.

Det var kanon väder i går, men när man sitter inne på sjukan så är det inte så kul.
I dag då hmmm mulet grått och regn till å från, typiskt.

Men det hindrade inte mig för att åka en sväng.

Blev några fynd som gamla gardinringar men sånna fina klämmor på, en lite fin mortel,
några fina glas "korkar" som suttit i gamla flaskor å karaffer, en jätte gammal spegel sååå fin.
(Men tyvärr så har någon målat den i högblank svart färg.)

Hoppas kunna få bort den under finns guld och under den färgen finns originalet

Ska prova få se hur de går.


Ja sen köpte jag mig 2 mårbacka pelargoner, ljusrosa mmmm så fina.



Nu ska jag ta mig en kvälls sväng med Dexter sen avslutar jag denna dag med
att läsa några sidor i en bra bok jag har fått låna.

1 kommentar:

Börjelundskan sa...

Hallå på dig!

Vad kul att få en ny bloggvän, Det var ingen bra start på semestern att få sitta på sjukan, hoppas att han tillfrisknar fort. Har aldrig hört talas om karpaltunnel förträngning, låter jobbigt att bli sjukskriven så länge.

Tack för tipset om kalkmålningen, jag har bestämt mig för att vänta i alla fall, det skulle vara en pina om jag ångrade mig, ... det får växa fram lite till innan jag skrider till verket :).

Ha en jätteskön Valborg och Första Maj. Kram Cin