måndag 19 april 2010

Så de kan bli

Tänk om man kunde få lite mera TID.....
de kunde ju vara 24 timmar dag och 12 timmar natt på ett dygn?

Tycker inte att dagarna räcker till.
När man är ledig så har man massa måsten som
tvätt, disk, städning mm.
Men vill hinna med något roligt oxå.
Ja, i dag har jag varit ledig, och de blev massa måsten bara....
men tog mig en promenad med hunden, som höll på att sluta illa.
Mötte en "matte" med 2 stora hundar.
Varav en gick lös som hon skulle försöka koppla när hon fick se oss.
Då drar den andra omkull henne, och får den lösa hunden med sig och kommer i full fart mot mig och Dexter.
Jag drog undan min hund i sista stund annars har han blivit biten.
Och när "matte" legat och krälat på backen som en fästing några minuter så fick hon äntligen sina hundar att komma tillbaka till henne.
De enda hon tänkte på var sitt knä och glasögon som blev lite repiga.
Jo hon frågade sen om JAG blev rädd?!
Nej de blev jag inte men min Dexter blev nog de.
Han har otur... alla stora som små hundar flyger på eller utmanar han på något sätt.
Avslutar detta inlägg med ett par kort på min lilla mårbacka
som nu har fått en klase med blommor.




Inga kommentarer: