lördag 13 februari 2010

Bilar är inte kul alla gånger.

(lånade denna bild)
Men själv så försöker jag åka i en precis lika, och jaha de går så där.
Tror att alla bilar jag sätter mej i har en egen vilja??!!
Ägde tidigare en Golf och en Mazda och ja lika där dom funkade när dom själv ville. Men dom var oxå gammla å slitna, men de är ju inte den här.
Nu till denna då, hmm började ju iaf bra, så där en vecka.
Sen blev det kallare IGEN.... då vägrade den att starta ååå sånt gör mej galen.
Vet inte hur många jag har ringt,
för att få starthjälp när man ska till och från jobbet.
Sen kom ett litet brev den 2/2, att fom 31/1 är det körförbud pga att den inte är besiktad.
öööö jaha, ja de var inte uppkollat, men bilen har varit i ägorna då ca 2½ vecka.
(Därav mitt inlägg tidigare med minnet.)
Så nu är den iaf besiktad, och jag har picklat med dom 2:or som blev.
Men mitt tålamod har krympt på något sätt när det gäller framförallt BILAR.
Så i dag när jag höll på med strålkastaren så var de sååååå nära att det inte var någon strålkastare längre.
Kan bara inte förstå att man bygger en HEL bil kring en fjantig strålkastare, men vetti-17 om de inte är så med den här.
TRÅNGT.... tappade bort 2 skruvar, river mej på fingrarna mm mm, sen började
jag verkligen tappa all kontroll.
(men som tur är kan man behärska sig lite)
Så jag knallade hem med hunden och fixade med lite mat, satt vid datorn och försökte lugna ner mej lite.
Sen tog jag tag i elendet igen.
Skruvarna hittade jag aldrig mer, så det var bara att ta några andra som jag hittade i en burk.
Montera allt annat som jag fick lov att ta bort för de här.
Hoppas verkligen nu att bilprovningen tycker att jag har lagat till de så man har rätt inställning på lyset när man kommer dit på ombesiktningen sen.
Ja som bilägare så får man tyvärr pyssla med sånt här oxå!
I morgon är det alla hjärtans dag och jag hoppas att min kompis är pigg,
för då ska vi
träffas på stan och fika och bara NJUTA.
Kram alla ni som kikar in.

3 kommentarer:

Desirée sa...

Jaaa helt ärligt vet jag inte vad det är för fel när det gäller dig och bilar för det har då alltid varit lika haha.. Vet inte vad du skulle ha för bil för att den skulle kunna fungera :O ??? Pansarvagn kanske hahaha..

Virrpanna sa...

Ska inte ha någon bil, utan en gratis anställd som som man bara kan ringa till när man vill iväg, de vore något. Men då blev man väl rastlös för de oxå :S

Unknown sa...

det är lika här i familjen. denna gång gick bilen konstigt nog igenom utan minsta anmärkning. tur att svärsonen gått fordonsprogrammet på gymnasiet och även äldsta dottern så där har man hjälp. nu jobbar dem mde datorer så man har hjälp då med. själv har maken tummen mi9tt i handen när det gäller datorer. bilar går lite bättre.
ha en bra dag.
kram