lördag 19 december 2009

natten mellan fredag och lördag

Hej alla ni som tittar in här.
I skrivande stund så sitter jag på jobbet och klockan är 01.50 och det märks i mina ögon.
Men men, har man något för sig så går det bra.
Nu har det varit mycket planeringa och funderingar för att få till
det som ska vara när julen närmar sig med dessa storm steg.
Och tyvärr har det satt sina spår, mitt blodtryck är helknasigt :(
Jag märkte det för jag blev så yr och konstig till och från.
Så det var bara att åka till företagshälsan, men när jag kom dit så var jag inte yr, och trycket var 125/65 men en ½ timme tidigare så var det 155/107, och jag lovar att det gick runt i min skalle.
Sköterskan tror att det beror på omständigheterna runt mej.
Ja de är inte helt omöjligt för det här är liksom inte min tid som jag har skrivit om tidigare.
De är jätte jobbigt.
Sen gör det ju saken bättre att vi har dåligt med vikarier, men jag får iaf 3 av 4 begärda semester dagar nu i dagarna.
Men den dagen jag verkligen ville pipa iväg och bara få vara, då heter det slipp :(
Men jag lovar att jag ska ta igen de här i mellan dagarna och en tid efter de ;)
Sen har vi pratat lite om en utlandsresa, och jag har länge velat till Alcudia så vi får se vad man kan spara ihop, för inte är det gratis att åka.
Men de här är något som är kul att se fram mot.
Sen en sak till, i den lilla håla där jag bor har det kommit en del snö,
och vintern är verkligen här nu, vi har så där -19 grader ute, brrrr.
Sen krånglar våran värme inne så i kväll innan jag åkte till jobbet var det bara +14 inne.
Blir det inte bättre så är det bara att plocka fram extra element.
Nu ska jag avsluta det här och gå ut och röka lite.
Men kram på er alla så länge.
PS. fick ringa sjukvårds rådgivningen någon dag senare, fick till svar där att högtblodtryck märker man inte av, det är lågt tryck som gör att man blir yr, jaha men dom tyckte iaf att jag skulle uppsöka akut mot, men jag åkte inte dit. För dom kan ändå inget göra mer än pina mej där på en bänk i väntan på provtagningar.
Och att jag ska kontakta min vårdcentral för närmare utredning.
Men dit tänker jag aldrig mera åka.
Som tur är så får man göra vårdval nu vid nyår.
Och jag ska byta vårdcentral då.

1 kommentar:

spunkan sa...

Jag förstår precis bruden, inte alls kul det där med den icke beviljade semesterdagen :(